Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
9 HETES INGYENES
Keresőoptimalizálás
Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
  • Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
  • Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
  • Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
  • Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
  • A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
  • Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
  • Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
    • Statisztika készítése
    • Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
  • Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
  • Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
    • Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
    • A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott hozzáférésű oldalak)




Tudnivalók a keresőmarketing területéről

250_keresomarketing.jpg



A keresőmarketing terület nagyon sok fogalmat és kifejezést tartalmaz, illetve foglal össze, amit meg lehet említeni. Az alábbiakban a teljesség igénye nélkül igyekszem bemutatni és közelebb hozni a keresőmarketing területét.




MIT IS JELENT A KERESŐMARKETING?

A keresőmarketing olyan rendszer, melynek az a célja, hogy termékeket és szolgáltatásokat értékesítsünk az internetet és egyéb üzlethálózati szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználóknak.

Ha a vállalatunk vagy vállalkozásunk weblapot kívánnak működtetni, azaz fent szeretnénk lenni a világhálón, marketingtervre van szükségünk, hogy a cég valós szükségleteinek megfelelő, általános célkitűzések szerint járhassunk el.

Ez a fajta marketingeszköz különbözik a "hagyományostól", így más-más módszert kell alkalmaznunk az üzenetek megfogalmazásában és közreadásában. Fentiek szerint internetreklám (keresőmarketing) körébe tartoznak:
  • a weboldalakon található reklámbetétek
  • a márkák oldalainak költségei


MILYEN AZ OPTIMÁLIS KERESŐMARKETING STRATÉGIA?

A keresőmarketing stratégia voltaképpen nem más, mint a vállalkozás összehangolt, többféle tevékenységét átfogó, ezért összetett cselekvési programja, amely a marketingcélok elérésére hivatott. A célok kitűzése azért szükséges, mert az erőforrások korlátozottak. A keresőmarketing stratégia alkalmazásával meg kell válogatni, hogyan használjuk a rendelkezésünkre álló eszközöket.

A keresőmarketing stratégia meghatározása: A keresőmarketing stratégia meghatározása kulcsfontosságú része a marketingtervezésnek olyan cégeknél, ahol szerepet kapott az online kommunikáció, azaz az interneten való megjelenés is.



A következő lépésekkel könnyen átláthatók a keresőmarketing stratégia egyes fázisai:

1.    Piac szegmentálása
2.    Célcsoport és annak szükségleteinek kutatása
3.    Piaci szereplők meghatározása (versenytársak)
4.    A keresőmarketing taktika felépítése a célcsoport szükségletei alapján
5.    Javasolt keresőmarketing stratégia

Az optimális keresőmarketing stratégia kialakításakor a vállalkozás a fenti lépéseken keresztül megfelelően használja fel a rendelkezésére álló szűkös erőforrásokat céljainak megvalósítása érdekében. Szakmai kérdésekben mindig érdemes keresőmarketing szakemberhez vagy a keresőoptimalizálás szakértőhöz fordulni.



Hogyan lehetünk sikeresek a keresőmarketing területén?

A keresőmarketing sikerének tényezői a következők:

1.    Lehetőséget ad bárki számára a szabad és ingyenes publikációra, ugyanakkor nemcsak az oldalak nyilvánosságra hozatala és fenntartása lehet ingyenes, de azok látogatása is. További fontos különbség, hogy míg hagyományos esetben a kereskedő kezdeményezheti vagy befolyásolhatja a vásárlást, addig az interneten erre kisebb az esélye.
2.    A többi médiához viszonyított rendkívül olcsó árfekvése.
3.    Olyan - a vállalati marketingstratégiába integrált - webes megjelenésre és szolgáltatás csomagra van szükség, mely maximálisan igazodik a megcélzott használói kör igényeihez, elvárásaihoz, mind a kínált szolgáltatás portfolió és annak minősége, mind a honlap dizájnja vonatkozásában.
4.    A keresőmarketing sikerének elengedhetetlen feltétele a fizetési folyamatok biztonságossá tétele.
5.    A keresőmarketing fogyasztói maguk keresik meg a tájékoztatást és a reklámot, tehát nem a hirdettetőé, hanem a fogyasztóé a kezdeményező szerep.
6.    Az interneten a hirdetési tér korlátlan és olcsó. Testre szabott információt adhatunk a különböző vásárlótípusba tartozó érdeklődőknek. A fogyasztó maga választja ki az őt érdeklő információt, ez a keresőmarketing fő előnye.
7.    Az internet esetében a kommunikáció iránya fordított, vagyis a fogyasztók maguk keresik meg webhelyünket, és így jut el hozzájuk a weboldal üzenete.
8.    Az online reklám (keresőmarketing) esetében az igény felkeltése a tájékoztatáson alapul. A látogató konkrét kérdésekre keres választ, ezért nagyobb az esélyünk a megfelelő termék vagy szolgáltatás esetén az értékesítésre, ha a valóságnak megfelelő tájékoztatást, leírást adunk.



Mi az összefüggés a keresőmarketing és az bannerekre való kattintások között?

A keresőmarketing és a bannerek:

A webes felületeken történő reklámozás egyik legrégebbi, klasszikus formája a reklámcsík vagy szalaghirdetés. Az internetes reklámra fordított kiadások túlnyomó részét ez a hirdetési forma adja. Álló, mozgó és interaktív szalaghirdetések is léteznek. A kreatív anyagokban megjelenik a hang, a mozgókép, a flash és további figyelemfelhívó szövegek.

A keresőmarketing fontos eszköze a banner. A legelterjedtebb hirdetési forma az interneten. Meghatározott méretű és formátumú állókép vagy animált grafika, melyet a tartalomszolgáltatók weblapjain kifejezetten reklámcélból kialakított és fenntartott felületen helyezhetnek el a hirdetők. Azonban egyre csökkenő tendenciát mutat a bannerekre való kattintások száma, mivel a tudatos fogyasztók maguk keresik meg a tájékoztatást és a reklámot, tehát csak arra kattintanak, ami számukra érdekes.




A KERESŐMARKETING TERÜLETEI ÉS ESZKÖZEI

A keresőmarketing fő területei:
  • Az organikus találatok
  • A keresőhirdetések
  • A külső hivatkozások
  • Az ügyfél konverzió

1) Az organikus találatok a keresőmarketing területén

A keresőmarketing területén az organikus találatok esetén az a fő cél, hogy a Google keresési találatai között egy vagy több minél előkelőbb pozíciót szerezzen meg az adott weblap. Ez azonban önmagában kevés, mert nagyon fontos, hogy a fáradtságos munkával megszerzett pozíciót meg is tartsa a weboldal a kiválasztott kulcsszavakra. A keresőmarketing területén a kulcsszavak száma nem elhanyagolható tény, mivel a felhasználók szókincse jelentősen különböző. Ezért fontos, hogy az adott weblap több kulcsszóra is megtalálható legyen a tevékenységi területén belül. Ezzel több oldalról is lehet biztosítani, hogy az ügyfél rátaláljon a weboldalra.

Keresőmarketing szempontból annak első feltétele, hogy minél több kulcsszóra megtalálható legyen a weblap, egy keresőoptimalizált honlap létrehozása szükséges. A honlap akkor van jól optimalizálva, ha keresőbarátnak mondhatjuk és az oldalak keresőmarketing szempontból, és a keresőrobotok szempontjából is megfelelő kialakításúak.


2) A keresőhirdetések a keresőmarketing területén

A keresőmarketing szempontjából másodikként kiemelhető terület a keresőhirdetések (a keresőkben szereplő hirdetések), vagyis a szponzorált linkek szerepe. A keresőhirdetések a megkeresések területén kapnak fontos szerepet.

A Google kereső szponzorált linkjeinek listájában keresőmarketing szempontból mindenképpen előkelő pozíció megszerzése az elsődleges cél. A fizetett hivatkozások listájában elsősorban a megfelelő átkattintási arány és megfelelő megtérülési mutató (ROI) elérésével, valamint megfelelő szinten tartásával érhetőek el a legjobb eredmények.

A keresőhirdetések alkalmazásának módja a keresőmarketing területén belül, egy profi szakértő bevonásával valósítható meg olyan módon, hogy az a legjobb eredményeket hozza. A sikeres keresőhirdetés indításának előfeltételeként alapvető, hogy rendelkezzünk korábbi „fontos adatokkal”, és kulcsszókutatás előzze meg a keresőhirdetés kampány indítását.


3) A külső hivatkozások a keresőmarketing területén

A külső hivatkozások (azaz, a weblapunkra más weblapokról mutató linkek, hivatkozások) jelentős szerepet töltenek be a keresőmarketing területén. A külső hivatkozások létrehozásakor a weboldallal elérni kívánt cél, hogy érdemi jelenlétet biztosítsunk a honlapunkon kívüli weboldalakon is.

Ezért is fontos, hogy a szponzorált linkeken túl külső linkekre (tematikus linkgyűjteményekbe, katalógusokba) is regisztrálva legyen a weblap. Ennek köszönhetően fokozzuk annak esélyét, hogy a felhasználók más keresőoldalakról is megtalálják a weblapunkat, ezáltal pedig növelhető a látogatottság és a profit.


4) Az ügyfél konverzió a keresőmarketing területén

Az ügyfélkonverzióban összpontosul az összes feljebb felsorolt technikai elem, ezért a keresőmarketing leglényegesebb része. Itt ugyanis a hangsúly már a weboldalon böngésző látogatóra helyeződik. A látogató figyelmének megragadása és irányítása a cél.

Olyan jól szerkesztett, minőségi tartalmat kell biztosítani a felhasználóknak, amely felépítésében átláthatóságot nyújt, és a felhasználó számára elsősorban azt a tartalmat biztosítja, amit keres. Mivel egy átlagos felhasználó néhány, 5-8 másodperc alatt dönti el, hogy a weboldal ahova érkezett mennyiben felel meg az általa keresett kulcsszóval kapcsolatba hozható elvárásainak.



MIKOR SZÜKSÉGES A KERESŐMARKETING ALKALMAZÁSA

A különböző honlapok létrehozásakor igen fontos szempont, hogy az elérhető, megtalálható, mi több, érdekes legyen a felhasználó számára. Hiszen ha egy adott weboldalnak nincsenek látogatói, akkor igen magas arányban elmaradhatnak az internetről érkező a potenciális ügyfelek. Noha hazánkban még gyerekcipőben jár a keresőmarketing, illetve a keresőoptimalizálás, Angliában egy keresőmarketing cég már 2002-ben végzett egy jelentős kutatást, amely szerint 327 megvizsgált céges honlap 75 százaléka pénzkidobás volt. Ezért érdemes egy kellően optimalizált, keresőmarketing szakember közreműködésével készült weblapot létesíteni.


A kutatás szerint a problémák a következők voltak:

  • 47,4 százalékuk, habár általános közönséget célzott meg, olyan szakzsargont tartalmazott, amely csak a szakemberek számára volt érthető.
  • 72,4 százalékuk nem tett említést a cégek termékeiről, szolgáltatásairól, illetve azok előnyeiről.
  • 87,2 százalékuk nem volt megfelelően, szakszerűen reklámozva.
  • 75,8 százalékuk több pénzbe került, mint amennyit hozott.
  • 96,3 százalékuk szegényes, nem kellően informatív tartalommal bírt.

A keresőmarketing területével kapcsolatos leggyakoribb tévhitek:
  • A keresőmarketing csak az oldal kialakítása után válik fontossá. NEM IGAZ!
  • Minden keresőmarketing megoldás azonnali javulást eredményez. NEM IGAZ!
  • Kész weboldalunkkal már nem szükséges foglalkozni, változtatni. NEM IGAZ!
  • Új honlapunk azonnal az első helyen szerepel majd a keresőben. NEM IGAZ!
  • A hatékony online reklámozás nevetségesen olcsó. NEM IGAZ!
  • A kulcsszó alapú hirdetések költséghatékony megjelentetése nem időigényes. NEM IGAZ!

3 GYAKORI KÉRDÉS A KERESŐMARKETING TERÜLETTEL KAPCSOLATBAN

1) Igaz-e, hogy keresőmarketing megegyezik az online marketinggel?
Nem igaz, mert online marketingnek nevezzük a marketingnek azt a speciális válfaját, amelyet a szakirodalom több névvel is próbál körülírni, mint például internetmarketing vagy webmarketing, a keresőmarketing pedig az online marketing résztevékenysége.

2 ) Igaz-e, hogy a keresőmarketing PR tevékenységet is ellát?
Igaz, mert a szolgáltatásai közé tartozik az internetes PR és marketinges tevékenység.

3) Igaz-e, hogy a bannerek elsődleges célja, hogy egy másik bannerre csábítsák a felhasználót?
Nem igaz, mert a bannereknek a keresőmarketing és az online marketing területen belül is az a feladata, hogy egy másik weboldalra vonzzák a felhasználót.





Ha más nyelven olvasná a weblapot, kérem válassza ki a megfelelő nyelvet és a Google azonnal segítséget nyújt Önnek:

A
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
SZAKÉRTŐJE
A weblap a WEB-SET rendszeren üzemel. Készítette a BIT-Hungary Kft.