Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
9 HETES INGYENES
Keresőoptimalizálás
Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
  • Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
  • Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
  • Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
  • Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
  • A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
  • Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
  • Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
    • Statisztika készítése
    • Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
  • Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
  • Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
    • Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
    • A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott hozzáférésű oldalak)


Itt megtalálható egy összefoglaló hibakód táblázat,
amely részletes leírást és kimutatást tartalmaz 3-as, 4-es, 5-ös hibakód témakörben.
Hibakódok tanulmányozása:



3-sal kezdődő HTTP állapotkód (ÁTIRÁNYÍTVA):

A kérelem (a kért oldal megjelenítéséhez) teljesítéséhez további művelet végrehajtása szükséges. Ezek az állapotkódok gyakran szolgálnak átirányításra. A Google azt javasolja, hogy kérésenként ötnél kevesebb átirányítást alkalmazzunk.


3-sal kezdődő állapotkód leírások (ÁTIRÁNYÍTVA)
Kód
Leírás
300-as állapotkód (Több lehetőség)
A szerver több műveletet hajthat végre a kérelem (a kért oldal megjelenítése) alapján. A szerver a kérelmező alapján választhatja ki a műveletet, vagy a szerver biztosíthat egy listát, amelyről kiválaszthatjuk a megfelelő műveletet.
301-es állapotkód (Véglegesen áthelyezve)
A kért oldal véglegesen egy új helyre került. Amennyiben a szerver ezt a választ adja (GET vagy HEAD kérelemre adott válaszként), automatikusan az új helyre irányítja a kérelmezőt. Ezzel a kóddal értesíthetjük a keresőrobotot, hogy az oldal vagy az egész weblap véglegesen egy új helyre került.
302-es állapotkód (Ideiglenesen áthelyezve)
A szerver jelenleg egy másik helyen található oldallal válaszol a kérésre (a kért oldal megjelenítésére), ám a kérelmezőnek a további kérések során az eredeti helyet kell használnia. Ez az állapotkód a 301-eshez hasonlóan GET vagy HEAD kérelmet hajt végre, továbbá automatikusan másik helyre irányítja a kérelmezőt. Ne használjuk ezt a kódot a keresőrobot értesítésére a weboldal áthelyezéséről, mivel a keresőrobot folytatja majd a feltérképezést, és az eredeti helyet fogja indexelni.
303-as állapotkód (Lásd másik helyen)
A szerver a kód visszaadásával azt jelzi, hogy a kérelmezőnek egy másik helyre vonatkozó külön GET kérelmet kell végrehajtania, hogy választ kapjon. A HEAD kérelmeken kívül a szerver minden kérelem esetén a másik helyre irányít át.
304-es állapotkód (Nincs módosítva)
A kért oldal nem módosult a legutóbbi kérelem óta. A szerver ezen válasz esetén nem adja vissza az oldal tartalmát. A szervert úgy kell beállítanunk, hogy ezt a választ (az If-Modified-Since HTTP fejlécelemet) adja vissza, ha az oldalt nem módosítottuk a kérelmezőnek az oldalra vonatkozó legutóbbi látogatása óta. Ezzel csökkenthető a hálózati forgalom és a felesleges kérelmek száma, mivel így a szerver képes értesíteni a keresőrobotot, hogy az oldal a legutóbbi feltérképezése óta nem változott.
305-ös állapotkód (Proxy használata szükséges)
A kérelmező csak proxy (Proxynak, helyesebben proxy szervernek nevezzük az olyan szervert, ami a kliensek kéréseit köztes elemként más szerverekhez továbbítja.) segítségével férhet hozzá a kért oldalhoz. A szerver ezen válasz esetén feltünteti a kérelmező által használandó proxyt is.
307-es állapotkód (Ideiglenes átirányítás)
A szerver jelenleg egy másik helyen található oldallal válaszol a kérésre, ám a kérelmezőnek a további kérések során az eredeti helyet kell használnia. Ez a kód a 301-es kódhoz hasonlóan GET vagy HEAD kérelmet hajt végre, továbbá automatikusan másik helyre irányítja a kérelmezőt, viszont ne használja ezt a kódot a Googlebot értesítésére a webhely áthelyezéséről, mivel a Googlebot folytatja majd a feltérképezést, és az eredeti helyet fogja indexelni.

4-sel kezdődő HTTP hibakód (HIBÁS KÉRELEM):

Ezek az állapotkódok azt jelölik, hogy a kérelemben (a kért oldal megjelenítése közben) valószínűleg hiba történt, amely megakadályozta, hogy a szerver feldolgozhassa a kérelmet.


4-sel kezdődő hibakód leírások (HIBÁS KÉRELEM)
Hibakód
Leírás
400-as hibakód (Hibás kérelem)
A szerver képtelen volt értelmezni a kérelem (a kért oldal megjelenítésének) szintaxisát. (A számítástehcnikában egy programozási nyelv szintaxisa azt a szabályrendszert jelenti, amely meghatározza, hogy az adott nyelvben hogyan lehet az egyes nyelvi elemeket, utasításokat létrehozni.)
401-es hibakód (Nincs hitelesítve)
A kérelem hitelesítést igényel. A szerver bejelentkezés után megtekinthető oldalak esetén adhatja vissza ezt a választ.
403-as hibakód (Tiltva)
A szerver visszautasítja a kérelmet (az oldal megjelenítését). Ha azt tapasztaljuk, hogy a keresőrobot ezt az állapotkódot kapta, miközben a webhely elérhető oldalait próbálta feltérképezni, valószínű, hogy a szerver blokkolja a hozzáférést a keresőrobot számára.
404-es hibakód (Nem található)
A kért oldal nem található. Amennyiben ez az állapotkód jelenik meg azoknál az URL-címeknél (webcímeknél, hivatkozásoknál), amelyeket a keresőrobot megpróbált feltérképezni, valószínű, hogy a robot egy másik oldalról (vagy másik weblapról) származó érvénytelen (elavult vagy helytelenül megadott) linket követett.
405-ös hibakód (Nem engedélyezett módszer)
A kérelemben megadott módszer nem engedélyezett.
406-os hibakód (Nem elfogadható)
A kért oldal nem képes válaszolni a kért tartalmi jellemzőkkel.
407-es hibakód (Proxy általi hitelesítés szükséges)
Ez az állapotkód megegyezik a 401-es (Nincs hitelesítve) kóddal; ám pontosítja, hogy a kérelmezőnek egy proxy (Proxynak, helyesebben proxy szervernek nevezzük az olyan szervert, ami a kliensek kéréseit köztes elemként más szerverekhez továbbítja.) segítségével kell elvégeznie a hitelesítést. A szerver ilyen válasz esetén feltünteti a kérelmező által használandó proxyt is.
408-as hibakód (Kérelem időtúllépése)
A szerveren a kérelemre történő várakozáskor időtúllépés történt.
409-es hibakód (Ütközés)
A szerver ütközést tapasztalt a kérelem teljesítése során. A szervernek a válaszban meg kell adnia az ütközésről szóló információkat. A szerver ezt a kódot adhatja vissza válaszként egy korábbi kérelemmel ütköző PUT-kérelemre, továbbá biztosítja a kérelmek közötti különbségek listáját is.
410-es hibakód (Eltűnt)
A szerver ezt a választ adja, ha a kért erőforrást véglegesen eltávolították. Ez hasonló a 404-es (Nem található) állapotkódhoz, ám korábban létező és már megszűnt erőforrások esetén néha a 404-es kód helyett alkalmazzák. Az erőforrás végleges áthelyezése esetén a 301-es kóddal adhatjuk meg a forrás új helyét.
411-es hibakód (Hossz szükséges)
A szerver nem fogadja el a kérelmet érvényes Content-Length (tartalom hosszúsági) fejlécmező nélkül.
412-es hibakód (Nem teljesül az előfeltétel)
A szerver nem felel meg az általunk a kérelemhez mellékelt előfeltételek egyikének.
413-as hibakód (A kérelem túl nagy)
A szerver nem tudja feldolgozni a kérelmet, mivel az túl nagy a szerver számára.
414-es hibakód (A kért URI-cím túl hosszú)
A kért URI-cím (egy rövid karaktersorozat, amelyet egy webes erőforrás azonosítására használunk, közismert fajtái a webcímek, vagyis az URL-ek) túl hosszú, így a szerver nem tudja azt feldolgozni.
415-ös hibakód (Nem támogatott médiatípus)
A kérelem a kért oldal által nem támogatott formátumban van.
416-os hibakód (A kért tartomány nem teljesíthető)
A szerver ezt az állapotkódot adja vissza, ha a kérelem egy olyan tartományra vonatkozik, amely a kért oldal esetén nem áll rendelkezésre.
417-es hibakód (Nem teljesített elvárás)
A szerver nem képes teljesíteni a kérelem Expect fejlécmezőjének követelményeit.

5-sel kezdődő hibakód (SZERVERHIBA):

Ezek az állapotkódok azt jelölik, hogy a szerverben belső hiba történt a kérelem feldolgozása során. Ezek a hibák általában magával a szerverrel, nem pedig a kérelemmel (a kért oldal megjelenítésével) kapcsolatosak.


5-sel kezdődő hibakód leírások (SZERVERHIBA)
Kód
Leírás
500-as hibakód (Belső szerverhiba)
A szerver hibát észlelt, így nem tudja teljesíteni a kérelmet (a kért oldal megjelenítését).
501-es hibakód (Nincs megvalósítva)
A szerver nem rendelkezik a kérelem teljesítéséhez szükséges funkcióval. A szerver például abban az esetben adhatja vissza ezt a kódot, ha nem képes felismerni a kérelem teljesítéséhez szükséges metódust (eljárást).
502-es hibakód (Helytelen átjáró)
A szerver átjáróként vagy proxyként történő működése során (Proxynak, helyesebben proxy szervernek nevezzük az olyan szervert, ami a kliensek kéréseit köztes elemként más szerverekhez továbbítja.) érvénytelen választ kapott a felsőbb szintű szervertől.
503-as hibakód (A szolgáltatás nem érhető el)
A szerver jelenleg nem elérhető (túlterhelés vagy karbantartás miatt).. Ez általában egy átmeneti állapot.
504-es hibakód (Átjáró időtúllépése)
A szerver átjáróként vagy proxyként történő működése során (lásd: 502-es kód) nem kapott időben választ a felsőbb szintű szervertől.
505-ös hibakód (Nem támogatott HTTP-verzió)
A szerver nem támogatja a kérésben alkalmazott HTTP-protokoll verzióját.





Ha más nyelven olvasná a weblapot, kérem válassza ki a megfelelő nyelvet és a Google azonnal segítséget Önnek:

A
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
SZAKÉRTŐJE
A weblap a WEB-SET rendszeren üzemel. Készítette a BIT-Hungary Kft.